Στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και στο 1ο κεφάλαιο συζητάμε με τους μαθητές μας για την καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων και το κόστος ευκαιρίας. Συχνά για να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αντιληφθούν το κόστος ευκαιρίας και την θυσία στην ποσότητα παραγωγής ενός αγαθού για να αυξήσουμε την ποσότητα παραγωγής ενός άλλου αγαθού σχεδιάζουμε την καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων με δύο αγαθά, το ψωμί και τα όπλα.
Το παρακάτω άρθρο από τους New York Times (στα ελληνικά από το Money Review) μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αντιληφθούν την έννοια του κόστος ευκαιρίας και της θυσίας στην πράξη. Είναι σημαντικό οι μαθητές μας να αντιληφθούν στην πράξη τα οικονομικά!
Το άρθρο με τίτλο “Δαπάνες στην άμυνα ή αλλού; Οι βασανιστικές αποφάσεις της Ευρώπης” περιγράφει την αύξηση των αμυντικών δαπανών χωρών της Ευρώπης και την θυσία που προκύπτει σε άλλου είδους δαπάνες όπως στην υγεία και στην εκπαίδευση.